바로가기메뉴

본문 바로가기 주메뉴 바로가기

투고 규정

대한융합한의학회지 논문 투고규정

<2021년 06월 30일 시행>

1.일반원칙

본지의 투고규정은 국제의학학술지 편집인위원회에서 마련한 생의학 학술지에 투고하는 원고의 통일양식 (Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals)을 근간으로 하여 이루어졌으며, 다음 사항에 명시되지 않은 사항은 상기 양식의 일반적인 원칙에 따른다.

 

1-1. 투고자격

투고자의 자격은 대한융합한의학회 회원을 원칙으로 한다. 그러나 편집위원회에서 위촉하거나 인정한 경우는 예외로 한다.

 

1-2. 원고의 종류

본지에는 한의학을 비롯한 융합의학 관련 원저, 종설, 임상 및 증례보고, 단신보고 등을 게재한다.

 

1-3. 원고게재여부 및 게재순서

모든 원고는 편집위원회가 위촉한 복수의 심사위원들의 심사를 받은 후 편집위원회의 심의를 거쳐 게재여부를 결정한다. 채택된 원고의 게재순서는 최종원고의 접수 순으로 하는 것을 원칙으로 한다.

 

1-4. 중복게재 및 무단게재

이미 다른 학술지 및 기타 정기간행물에 게재된 같은 언어로 된 같은 내용의 원고는 투고할 수 없으며, 본 지에 게재된 원고를 임의로 타지에 전재할 수 없다.

 

1-5. 심사료 및 게재료

청탁 원고를 제외한 모든 원고에 대하여 소정의 심사료 및 게재료를 받을 수 있으며 논문제출시 논문접수 처로 입금 완료하여야 한다(단, 증례보고에 한하여 심사료를 면제한다). 도안료, 특수인쇄에 소요되는 비용은 저자가 그 실비를 부담하여야 한다. 그리고 별도의 별책 제작을 원하는 경우에는 그 부수를 원고 표 지에 주서하고, 별책 제작에 소요되는 비용은 저자가 별도로 부담한다.

 

1-6. 환자의 인권보호

증례기술의 경우 환자의 비밀을 보호해 주어야 한다. 성명, 병록번호, 정확한 날짜의 기술은 피해야 하고 환자 신상이 노출되지 않도록 유의해야 한다.

 

1-7. 편집위원회의 역할

원고 송부 및 편집에 관한 제반 문의는 편집위원회에 하며, 편집위원회는 원고의 체재, 분량 등에 대하여 저자에게 정정을 요구할 수 있으며, 원고 중 필요한 때에는 편집위원회의 결의로 원문에 영향을 미치지 않는 범위 내에서 자구와 체제 등을 수정할 수 있다. 모든 원고는 제출 후에 일체 반환하지 않는다.

 

1-8. 저작권

본 학회지에 게재되는 모든 원고에 대한 저작권은 대한융합한의학회가 소유한다.

 

2. 학술지 발간 및 원고 접수

본지는 연 2회(6월 30일, 12월 31일) 발간하며, 원고는 편집위원회에서 연중 수시로 접수한다. 원고의 접 수일은 원고가 편집위원회에 도착된 날짜로 하며, 원고의 수정일은 수정 내용을 수정한 후 원고가 편집위 원회에 도착한 날짜로 하며, 원고의 채택일은 최종 수정원고가 편집위원회에 의하여 게재 가능함을 확정받 은 날짜로 한다.

 

3. 원고 작성 요령

원고는 심사용 원고와 최종 게재용 원고로 나눈다.

 

3-1. 심사용 원고

심사용 원고는 A4(210×297mm) 백색 용지에 상하좌우에 최소한 2.5cm(1인치)씩의 여백을 두며, 활자의 크기를 10포인트로 하여 용지 한쪽 면에만 선명하게 인쇄하여야 한다. 전체 원고를 모두 2열 간격(double space)으로 가로쓰기하는 것을 원칙으로 하며, 페이지 번호는 표제지로부터 연속하여 부여한다. 원고는 한 글파일로 온라인상의 투고시스템에 업로드한다.

 

3-2. 최종 게재용 원고

심사 완료 후 게재하기로 채택된 원고는 전자형태(디스켓)로 제출하며, A4크기에 전체 원고를 모두 2열 간격으로 가로쓰기 하는 것을 원칙으로 한다. 페이지 번호는 표제지로부터 연속하여 부여하며, 워드프로세 서는 가능한 한 “한글과 컴퓨터사”의 ‘글’을 사용한다.

 

4. 원고의 분량

원고의 분량은 A4(210×297mm) 백색 용지로 8면을 초과하지 않는 것을 원칙으로 한다. 단, 초과 시 별도로 비용을 저자가 부담해야 한다.

 

5. 논문(원저) 양식

논문의 순서는 표제지(title page), 초록(abstract)과 주제어(중심 단어, key words), 본문(texts), 감사의 말씀(acknowledgements), 참고문헌(references), 표․그림(table & figure), 그림 설명(legends)의 순으로 하며(임상 및 증례보고, 종설은 예외) 본문은 제목, 서론, 재료(대상) 및 방법, 결과, 고찰, 결론(요약) 항목으로 나눈다.

 

5-1. 표제지

표제지에는 1) 간결하며, 내용을 잘 전달하는 국문 및 영문제목(전치사, 관사를 제외한 모든 단어의 첫글 자는 대문자로 표기), 2) 국문과 full name 영문의 저자 이름, 소속기관, 3) 연구비 지원 등의 후원자, 4) 교신저자의 이름과 주소 등(전화, Fax, E-mail 주소 포함)을 적으며, 국문제목이 30자가 넘거나 영문제목 이 15단어가 넘을 때는 표지에 따로 단축제목(running head)을 표제지 페이지 끝에 적어 넣는다(국문의 경우 10자 이내, 영문의 경우 5단어 이내).

 

5-2. 저자

논문저자로 원고에 나열한 사람은 저자로서 자격이 있어야 한다. 각 저자는 연구 내용에 대하여 公的 책임을 질 수 있을 만큼 연구에 충분히 참여한 사람이어야 한다. 저자 자격은 1) 연구의 기본 개념 설정과 연 구의 설계, 자료의 분석과 해석에 공헌, 2) 초고를 작성하거나 지적 내용의 중요 부분을 변경 또는 개선하 는데 상당한 공헌, 3) 최종원고의 내용에 동의할 수 있는 경우에만 있다. 저자 각자가 연구에서 무슨 일을 맡았었는지를 편집인이 질문할 수도 있다. 4) 제1저자는 연구에 있어서 가장 공헌을 많이 한 자이며, 저자 중에서 제일 앞쪽에 위치한다. 5) 교신저자는 논문의 내용에 관한 의문점이나 수정사항이 있을 경우 편집 위원회에서 교신할 수 있는 저자이다.

 

5-3. 초록

초록에는 영문으로 제목, 저자명(이름-성의 순서로), 소속기관명, 초록내용을 기재하며 내용의 길이는 250단어 이내로 한다. 초록은 소항목으로 구분하여 목적(Objectives), 방법(Methods), 결과(Results) 그리고 결론(Conclusions)의 형태로 기록하며 다음의 사항이 포함되어야 한다.

① 목적(Objectives):왜 본 연구를 수행하였으며 달성하고자 하는 목적이 무엇인지를 1-2문장으로 간단 하고도 명료하게 기술한다. 여기에 기록된 목적은 원고의 제목, 그리고 서론에 개진되는 내용과 일치하여야 한다.

② 방법(Methods):첫 문단에 기술된 목적을 달성하기 위하여 무엇을 어떻게 하였는가를 구체적으로 기술한다. 어떤 자료를 수집하였으며, 이 자료를 어떻게 분석하였고, 치우침(bias)을 어떻게 조정하였는가를 기술한다.

③ 결과(Results):전 문단에 기술된 방법으로 관찰 및 분석한 결과가 어떠하였다는 내용을 논리적으로 기술하며 구체적인 자료를 제시한다.

④ 결론(Conclusions):본 연구의 결과로부터 도달된 결론을 1-2문장으로 기술하며, 이는 첫 문단에 기술된 연구의 목적에 부합된 것이어야 한다.

초록 아래에 논문의 주제어(중심단어, key words)를 6개 단어 이내로 표기한다. 이때 주제어는 인덱스 메 디커스(Index Medicus)에 나열된 의학주제용어(MeSH:Medical Subject Heading)를 사용해야 하며 한약 처방명이거나 경혈명일 때는 중국어 발음을 괄호안에 병기한다. 또한 교신저자의 소속, 연락처, e-mail을 반드시 기재하여야 한다.

 

5-4. 본문

본문에서는 서론, 재료 및 방법, 결과, 고찰, 결론, 참고문헌의 순서로 하며 필요에 따라서는 각 항목을 통합 또는 생략할 수 있다. 임상 및 증례보고, 종설은 다른 형식을 취할 수 있다. 서론에서는 연구의 목적과 이에 대한 간략한 배경이 언급되어야 한다. 방법은 실험동물 등 대상, 방법, 실험기구(제작사 및 기종 명시), 절차 등을 포함하되, 다른 연구자가 같은 방법으로 시행할 경우 재현할 수 있도록 충분하고도 자세하게 설명하여야 하고 결과의 통계적 검정 방법도 기재하여야 한다. 결과는 도표의 순서와 같은 순으로 기재하되 본문의 표나 도해의 데이터를 반복하여 적어서는 안되며, 중요한 관찰 결과만을 강조하고 요약한다. 고찰은 연구의 새롭고 중요한 측면과 그로부터 나온 결론을 중심으로 작성하되, 결과와 무관한 문헌고찰은 피한다.

① 용어:학술용어는 될 수 있는 대로 국문으로 써야 하고 번역이 곤란한 경우에만 영문 또는 한문으로 쓸 수 있다.

② 약자:약어는 표준약어만 사용한다. 논문제목과 초록에는 약어 사용을 피한다. 본문에 약어를 처음 사용할 때에는 정식 명칭을 먼저 쓰고 괄호 등을 이용하여 약어를 표기하며 이후에는 약어만으로 표기할 수 있다. 일반적으로 통용되지 않는 약자는 가급적 사용을 피하는 것이 좋으나 표준 측정단위의 약어는 예외이다.

③ 고유명사, 숫자 및 측정치의 표기:인명, 지명, 그 밖의 고유명사는 가급적 원어를, 숫자는 아라비아 숫자, 도량형은 미터법을 사용한다. 온도는 섭씨로, 혈압은 mmHg로 기록한다. 혈액학적 또는 임상화학적 측 정치는 국제단위체계(International System of Units, SI)방식의 미터법을 사용한다. 측정수치와 단위 표시는 띄어 쓴다. 

④ 약품명:상품명보다는 일반명을 사용하는 것을 원칙으로 한다. 단, 상품명의 표기가 결과의 평가나 추적연구에 중요할 경우에 한해서 표기가 가능하다.

   1) 학명의 경우 - 속명 및 종소명은 이탤릭체로, 명명자의 첫글자는 대문자로 표기한다. 예) 족도리풀 Asarum sieboldii Miq.

   2) 한약재명(생약명)의 경우-매 단어의 첫글자는 대문자로 표기하며, 약용부위는 마지막에 표시한다. 예) 辛夷 Magnolia Flos

   3) 국내에 있는 생물(식물, 동물, 광물) 이름은 한글로 표시하며, 한약재명은 한문으로 표기한다. 예) 인삼 …… 식물, 人參…… 한약재

   4) 한약처방명은 한국어 발음을 우선으로 표기하며 중국어 발음을 병기하고 첫 글자만 대문자로 한다. 그리고 湯, 散, 丸 같은 劑型을 뜻하는 단어는 hypen(-)을 사용한 뒤 소문자로 표시한다. 예) Chungpesagan-tang(Qingfeixiegan-tang)

 

⑤ 항목구분 : 본문의 항목구분은 다음의 두 가지로 한다.

   1) 국문의 경우 아라비아 숫자로 구분(예:1, 2, 3, 1), 2), 3), (1), (2), (3), ①, ②, ③)

   2) 영문의 경우는 로마자로 구분(예:Ⅰ, Ⅱ, Ⅲ, A, B, C, 1, 2, 3, a, b, c)

 

5-5. 그림․표

그림(Figure)․표(Table)는 영문으로 표기하는 것을 원칙으로 하며, 표 안의 내용도 동일한 원칙이 적용된다. Table 제목은 전치사, 관사를 제외한 모든 단어의 첫 글자는 대문자로 표기한다. 표는 수평선이나 수직선을 넣지 않고 작성한다. 본문에 인용한 순서대로 표에 번호와 간단한 제목을 붙이며 제목은 원칙적으로 약자를 사용할 수 없다. 항목에 대한 설명은 각주에 넣고 표제에는 넣지 않는다. 표에 사용한 비표준 약어는 모두 각주에서 설명한다. 각주에는 기호를 써서 설명하며 기호는 다음 순서로 사용한다:*, †, ‡, §, ∥, ¶, **, ++, ‡‡.

그림(Figure)설명은 영문으로 표기하는 것을 원칙으로 하며, 첫 단어의 첫 자만 대문자로 쓰고 나머지는 모두 소문자로 표기한다. 그림은 전문 도안으로 선명하게 작성된 것으로 제출하여야 하며 후면에 위를 가리키는 화살표와 저자명, 일련번호를 기재하고, 모든 그림의 제목, 설명 등은 별도 면에 한꺼번에 기재한다.

표나 그림(사진 포함)은 모두 합하여 10개 이내를 원칙으로 하며, 부득이한 경우 초과되는 비용은 저자가 부담한다.

 

5-6. 참고문헌

참고문헌은 전부 영어로 작성한다. 참고문헌은 본문에서 인용한 순서대로 일련번호를 매겨 정리하고, 본문에는 인용문구의 끝에 어깨번호 형태의 아라비아 숫자로 반 괄호 안에 넣어 표시하되 말미의 참고문헌 일련번호와 일치하게 하여 기재한다. 초록은 참고문헌으로 이용하지 않도록 한다. 참고문헌을 기재할 때 공저인 경우에는 모든 저자를 명기하여야 한다. 영문성명은 last name을 앞으로 내고 기타는 initial만 표시한다. 그리고 참고문헌의 수는 제한을 두지 않는다. 참고문헌을 표시하는 양식은 Vancouver group이 제시 한 대로 다음의 예와 같이 한다.

① 학술지 논문:저자명. 제목. 잡지명. 출판년도;권:시작면-종료면.

(영문)You CH, Lee KY, Chey RY, Menguy R. Electrogastrographic study of patients with unexplained nausea, bloating and vomiting. Gastroenterology. 1980;79:311-4.

② 단행본:저자명. 도서명. 판수. 발행지:출판사. 출판년도:면수.

(영문) Colson JH, Armour WJ. Sports injuries and their treatment. 2nd rev. ed. London:S. Paul. 1986:155-6.

③ 단행본 속의 chapter:저자명. chapter명:단행본 편집자명. 단행본명. 판수. 발행지:출판사명. 출판년 도:시작면-종료면.

(영문) Foster DW. Diabetes mellitus. In:Fauci AS, Braunwald E, Isselbacher KJ, Wilson JD, Martin JB, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, eds. Harrison's textbook of medicine. 14th ed. New York: McGraw-Hill. 1998:2060-81.

④ 전자매체 자료

(예) Morse SS. Factors in the emergence of infectious diseases. Emerg Infect Dis [serial online] 1995 Jan-Mar[cited 1996 Jun 5];1(1):[24 screens]. Available from:URL:http://www.cdc.gov/ ncidod/EID/eid.htm

 

6. 원저 이외의 원고

일반적 사항은 원저에 준한다.

 

6-1. 종설

종설은 특정 제목에 초점을 맞춘 고찰로서 편집위원회에서 위촉하여 게재한다.

 

6-2. 증례보고

① 전체분량이 A4용지 10매 이내로 작성한다.

② 논문의 순서는 ㄱ. 제목, 저자(소속, 성명);ㄴ. 영문 초록 및 중심단어(2내지 5개);ㄷ. 서론;ㄹ. 증 례;ㅁ. 고찰;ㅂ. 요약;ㅅ. 감사의 글;ㅇ. 참고문헌;ㅈ. 표;ㅊ. 그림으로 한다.

③ 영문 초록 및 요약은 항목 구분없이 150단어 이내로 한다.

④ 고찰은 증례가 강조하고 있는 특정부분에 초점을 맞추며 장황한 문헌고찰은 피한다.

⑤ 참고문헌의 수는 20개 이내로 한다.

 

6-3. 임상화보

임상화보는 사진과 이의 설명을 통하여 내용을 전달하는 것으로, 이는 독창적 원저와 달리 사진을 통한 교 육에 주목적이 있다. 원고는 A4용지 1/2매 이내로 작성하고 그림 밑 사진은 4장 이내, 참고문헌은 5개 이 내로 한다.

 

6-4. 시론

한의사의 일반적 관심사항이나 건강과 관련된 분야의 특정 추세에 관한 개인적 의견을 기술하며 원고는 A4용지 4매 이내로 작성하며 참고문헌은 5개 이내로 제한한다.

 

6-5. 논평

학회지에 출판된 특정 논문에 대한 논평을 의뢰받아 집필되는 부문으로 학회의 의견을 반영하는 것은 아니다. 원고는 A4용지 4매 이내로 작성하며 참고문헌은 10개 이내로 제한한다.

 

6-6. 의학강좌

편집위원회에서 결정된 주제에 관하여 청탁하며, 원고는 A4용지 4매 이내로 작성하며 참고문헌은 5개 이내로 제한한다.

 

6-7. 독자편지

6개월 이내에 학회지에 출판된 특정 논문에 대한 건설적인 비평 또는 의견을 기술하며 원고는 A4용지 1 매 이내로 작성하며 참고문헌은 5개 이내로 제한한다.

 

Guide for Authors

Introduction

Publishes original articles concerned with the observation and experimental investigation of the biological activities of herbs used in the traditional medicine of past and present cultures. The journal will welcome reviews, case reports, clinical images, commentaries, clinical practices, letters approach to the study herbology.

Please note that figures and tables should be embedded in the text as close as possible to where they are initially cited. It is also mandatory to upload separate graphic and table files as these will be required if your manuscript is accepted for publication.

 

^ Before You Begin

Ethics in publishing

For information on Ethics in publishing and Ethical guidelines for journal publication see http://www.ackm.org/

 

^ General Principles

The journal's submission policy is based on Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals made by International Committee of Medical Journal Editors. Non-presented details will follow general principles from above requirements.

 

^ Policy and ethics

In the covering letter, the author must also declare that the study was performed according to the international, national and institutional rules considering animal experiments, clinical studies and biodiversity rights.

 

^ Qualifications for Submission

Member of the Academy of Convergence Korean Medicine is general qualification of submitter. The exception is when submitter is appointed or recognized by Editorial Office.

 

^ Types of Manuscripts

The journal contains herbology associated original research articles, reviews, clinical & case reports, etc.

 

^ Considering and Publication Order

The manuscript will be considered to be posted or not after being audited by several juries whom Editorial Office appointed and pass deliberation of Editorial Office. Order of adopted manuscript will be set as sequence of final manuscript reception.

 

^ Submission Declaration and Verification

Submission of an article implies that the work described has not been published previously (except in the form of an abstract or as part of a published lecture or academic thesis), that it is not under consideration for publication elsewhere, that its publication is approved by all authors and tacitly or explicitly by the responsible authorities where the work was carried out, and that, if accepted, it will not be published elsewhere in the same form, in Korean language, including electronically without the written consent of the copyright-holder.

 

^ Peer-Review process

The journal of Convergence Korean Medicine peer reviews all the material it receives. We give priority to articles that will help doctors to make better decisions - whether those doctors are practising clinical medicine, working in public health, developing and implementing health policy, or working mostly as researchers.

We aim to reach a first decision on all manuscripts within two or three weeks of submission. Rejection is often much quicker than this, however, and we reject about two thirds of all submissions without external peer review.

About half the original research articles we receive are rejected after review in house, usually by three medical editors. We aim to do this quickly so that we do not waste authors' time, allowing them to get on and submit the work elsewhere without unnecessary delay. The usual reasons for rejection at this stage are insufficient originality, or the absence of a message that is important to a general medical audience - leading us to the decision that, essentially, we do not think the Journal of Convergence Korean Medicine is the right journal for the work.

The review process can take different forms depending on the preference of the journal. Under Triple-blind review the reviewer's name is hidden from the author. Under Triple-blind review the identity of the reviewers and the authors are hidden from each other. This level of anonymity is designed to encourage fairness, with papers being considered on their individual merits. The corresponding author is notified as soon as possible of the editor’s decision to accept, reject or request of manuscripts.

For research articles we focus mainly on the research question: even when the overall subject is relevant, topical, and important we may reject the article because the study didn’t ask a research question that added enough. Of course, we will also reject work if it has serious flaws. We may screen a research article initially by reading only the structured abstract, so abstracts should be as complete, accurate, and clear as possible—but not unnecessarily long—and must be approved by all authors.

 

^ Evaluation and Submission Fee

About all manuscripts except solicited manuscript, prescribed evaluation and submission fee (200,000) can be charged and completely paid to reception desk as submit manuscript (However, evaluation fee for case report will be exempted). Design fee and cost for special printing must be paid by author. If author wants to make separated books, author must rubricate number of books on cover of manuscript, and cost for making separated books will be paid by author. Quantity of manuscript should not be exceeded 8 pages with A4 (210×297mm) white paper generally. If exceed, author should pay separately (One page per ₩20,000). Emergency paper if the author wants twice the publication fee must be paid.

 

^ Clinical studies

Investigations with human subjects must state in the Methods section that the research followed guidelines of the Declaration of Helsinki and Tokyo for humans, and was approved by the institutional human experimentation committee or equivalent, and that informed consent was obtained. The Editors will reject papers if there is any doubt about the suitability of the animal or human procedures used. Therefore, in case report, patients' privacy should be protected. Writing names, hospital numbers, or exact date should be avoided and pay attention to patients' information not to be exposed.

 

^ The Role of the Editorial Office

Editorial Office receives inquiries about sending or editing manuscript. Editorial Office can require correction about format, quantity of manuscript to author. If it is needed in manuscript, Editorial Office can modify phrase and format within the scope of modification doesn't affect original, as committee's will. All manuscripts will not be returned after summit.

Copyright - Copyright of all manuscripts publicated on this journal belongs to the Journal of Convergence Korean Medicine.

 

^ Journal publishing and summit manuscript

This journal is published six times per a year (January, March, May, July, September, November, the 30 day of the month), and receive the manuscripts throughout the year. The date of receiving is when manuscript is arrived to Editorial Office, and the date of modification is when after corrected manuscript is arrived to Editorial Office, and the date of adoption is when final corrected manuscript assigned to be posted by Editorial Office.

 

Preparation

Manuscripts are divided into manuscript for evaluation and for final publishing.

 

Article Structure

^ Artwork Electronic artwork General points

Manuscript for submission uses A4 (210×297) white paper which has at least 2.5 ㎝ (1 inch) margins horizontally and vertically, and is printed on one side with 10 point font size, clearly. Entire manuscript is written horizontally with double space, and page number starts from title page. Manuscripts for evaluation is 1 copy of electronic file (hwp file) which doesn't contain author's name and belonging.

A detailed guide on electronic artwork is available on our website: http://www.ackm.org

You are urged to visit this site; some excerpts from the detailed information are given here. Formats Regardless of the application used, when your electronic artwork is finalised, please 'save as'.

Quantity of manuscript should not be exceeded 8 pages with A4 (210×297mm) white paper generally. If exceed, author should pay separately.

 

^ Guidelines for Paper preparation (Original article)

Paper (except clinical & case report, review) should be contained title page, abstract (English), key words, texts, acknowledgements, references, Tables, figure legends and figures. The text is subdivided into introduction, methods, results, discussion, and summary.

 

Title Page

^ Title. Concise and informative. Titles are often used in information-retrieval systems. Avoid abbreviations and formulae where possible. If Korean title goes over 30 letters or English title goes over 15 words author should scribe running head on the end of title page (within 10 letters in Korean, 5 words in English). The first letter of all words except preposition and article should start with a capital.

^ Author names and affilications. Please indicate this clearly. Present the authors' affiliation addresses below the names. Provide the full postal address of each affiliation, including the country name and the e-mail address of each author (Korean and English).

^ Corresponding author. Clearly indicate who will handle correspondence at all stages of refereeing and publication, also post-publication. Corresponding authors' name, address (telephone and fax numbers, e-mail address).

^ Authors. Authors listed in article should have requirement for author. Each author should have made a substantial intellectual contribution to a submitted manuscript to accept public responsibility for its content. Requirement for author includes all of the following: 1) conceptualization and design of the study, and/or acquisition of the data, and/or analysis and interpretation of the data; 2) drafting and/or critical revision of the manuscript; and 3) final approval of the version to be published. Editor can ask each author's role in research; 4) the first author is the best contributor in research, and should be listed first among the authors; 5) corresponding author is the author serving as the primary point of contact for the Editorial Office for all matters pertaining to a submitted manuscript.

 

Abstract

A concise and factual abstract is required. The title, authors' full name, institutional affiliations, texts and should be from 230 to 250 words. The author should divide the abstract with objectives, methods, results and conclusions.

^ Objectives : Why was this study done what is the purpose of achieving one to two sentences describe a simple and clear. The purpose here is written on the subject of the manuscript, and the introduction should be consistent with what is put forward.

^ Methods The first paragraph in order to achieve the purposes described in what is described how the relevant details concerning specific. The data were collected, uh, how this data was analyzed, bias (bias) has scanned describes how to adjust.

^ Results:The method described in full in paragraph important study results and analysis, and information technology to logically present concrete data

^ Conclusions:Conclusions reached from the results of this study is described as one to two sentences, which is described in the first paragraph should be coincided with the purpose of the study.

^ Key words : Authors must in the same step select 6 keywords in an alphabetical order. These keywords will help the Editors to categorize your article accurately and process it more quickly. Do not capitalize or italicize the key words except binomial nomenclature. Author must use formal terms form the medical subject headings of Index Medicus.

 

Introduction

State the objectives of the work and provide an adequate background, avoiding a detailed literature survey or a summary of the results. It does not have a heading.

 

Materials and Methods

Provide sufficient detail to allow the work to be reproduced. Methods already published should be indicated by a reference: only relevant modifications should be described. Only truly procedures should be specifically described. The previously described procedures should be cited in references. In material sources, there needs a company name and its location e.g. city and country in Korea, or city and state in USA. and must suggest voucher specimen number, origin and deposit. There is no needs numbering.

 

Results

Results should be clear and concise.

 

Discussion

This should explore the significance of the results of the work, not repeat them. A combined Results and Discussion section is often appropriate. Avoid extensive citations and discussion of published literature.

 

Conclusions

The main conclusions of the study may be presented in a short Conclusions section, which may stand alone.

 

Acknowledgements

Collate acknowledgements in a separate section at the end of the article before the references and do not, therefore, include them on the title page, as a footnote to the title or otherwise.

 

References

^ Citation in text

Please ensure that every reference cited in the text is also present in the reference list (and vice versa). Any references cited in the abstract must be given in full. Unpublished results and personal communications are not recommended in the reference list, but may be mentioned in the text. If these references are included in the reference list they should follow the standard reference style of the journal and should include a substitution of the publication date with "Unpublished results". "Personal communication" will not be accepted as a reference. Citation of a reference as "in press" implies that the item has been accepted for publication.

 

^ Reference style

Text: All citations in the text should refer to:

- Journal publication

Examples : EYou CH, Lee KY, Chey RY, Menguy R. Electrogastrographic study of patients with unexplained nausea, bloating and vomiting. Gastroenterology. 1980 79:311-4.

- Monograph

Examples : Colson JH, Armour WJ. Sports injuries and their treatment. 2nd rev. ed. London:S. Paul. 1986:155-6.

- Article in book

Examples : Foster DW. Diabetes mellitus. In:Fauci AS, Braunwald E, Isselbacher KJ, Wilson JD, Martin JB, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, eds. Harrison's textbook of medicine. 14th ed. New York: McGraw-Hill. 1998:2060-81.

- Electronically published Article

Examples : Morse SS. Factors in the emergence of infectious diseases. Emerg Infect Dis [serial online] 1995 Jan-Mar[cited 1996 Jun 5];1(1):[24 screens]. Available from:URL:http://www.cdc.gov/ ncidod/EID/eid.htm

 

Tables

Number tables consecutively in accordance with their appearance in the text. Place footnotes to tables below the table body and indicate them with superscript lowercase letters. Avoid vertical rules. Be sparing in the use of tables and ensure that the data presented in tables do not duplicate results described elsewhere in the article.

 

Figures

All text and symbols on a figure should be large enough to read easily considering they are to be reduced in size to fit in a single column width (8.5 cm) or two-column width (17.5 cm). Graphs are to be boxed whenever possible. Use the symbols in the following order; ○ △, □, ■, ▲, ●.

They are cited in the text as ‘Fig. 1’ or ‘Table 1’. Spectra and chromatograms are normally not allowed unless the appearance is deemed absolutely necessary. Figure legends are provided on a separate sheet and numbered in the order in which they are cited, using Arabic numerals. On a separate sheet of paper, write a description in English using one complete sentence rather than a phrase or paragraph.

 

Color artwork

For color reproduction in print, author will receive information regarding the costs from the Korean Journal of Herbology after receipt of your accepted article.

 

Guidelines for Paper preparation

Authors intending to write review articles should consult and send an outline to the Reviews Editor (see inside front cover for contact information) before preparing their manuscripts. The organization and subdivision of review articles can be arranged at the author's discretion. Authors should keep in mind that a good review sets the trend and direction of future research on the subject matter being reviewed. Tables, figures and references are to be arranged in the same way as research articles in the journal. Reviews on topics that address cutting-edge problems are particularly welcome. Neither new information nor personal opinion should be included, and it should be accompanied by an abstract. Its length should not exceed 15 pages, with a maximum of 60 references and 15 figures.

 

Guidelines for Paper preparation (Case Report)

This section is restricted to only clinical studies. Manuscript of less than 2000 word should be arranged as follows: title page, ⑵ abstract of less than 150 words, ⑶ introduction, ⑷ case(s), ⑸ discussion, ⑹ references (less than 10), ⑺ tables, ⑻ figures and figure legends.

 

Guidelines for Paper preparation (Letter to the Editor)

Constructive criticism of specific theses published by The Journal of Korean Traditional Medicine is welcome. Letters dealing with subjects of general interest and/or personal opinion on a specific subject within the field of Korean Traditional Medicine may also be agreed and accepted. The maximum length of a letter to the editor should be three pages with a maximum of four references - though none are required.

 

Guidelines for Paper preparation (Terminology)

All terms used in submitted manuscripts should be in accordance with the nomenclature set by the Committee on Nomenclature of the Korean traditional medicine and international acupuncture nomenclature proposed by WHO in 1991. The editors reserve the right to alter non-standard terminology in all manuscripts. If in doubt, write to us for further information.

 

Guidelines for Paper preparation (Botanical Aspects)

Utilized plant materials must be described using the Lain binomial for the plant. Method of extraction relating to plant extracts should also be described in detail. All plant materials must be fully identified as in the following illustration:Catharanthus roseus (L.) G. Don F. albus Pich. (Apocynaceae) as authenticated by Dr. John Doe, Department of Botany, University of Connecticut.

 

After Acceptance

Manuscript assigned to be published after evaluation should be summitted electronically (disket or file), paper size is A4 and entire manuscript is written horizontally with double space. Page number starts from title page, and word processor is 'Hanword(Hangul)' of "Hancom" if possible.

 

Offprints

For an publication pee and extra charge of over pages, paper offprints can be ordered via the offprint order form which is sent once the article is accepted for publication. Reprints can be ordered in multiples of 100 and a purchase order form will be included with galley proofs.

 

===================================================================================================================

 

대한융합한의학회지 논문 발행규정

<2021년 06월 30일 시행>

 

1(목적)

대한융합한의학회 정관 및 학회 편집위원회 규정에 따라 대한융합한의학회지 발행(발간)을 위하여 본 규정을 두며 학회지의 발행은 본 규정에 따른다.

 

2(발행횟수 및 발행일)

대한융합한의학회지의 발행횟수는 1년에 2번 발행을 원칙으로 하며, 발행일은 6월 30일, 12월 31일로 한다.

 

3(발행처, 편집인)

대한융합한의학회지의 발행처는 대한융합한의학회로 하며, 편집인은 편집위원장으로 한다.

 

4(저작권)

대한융합한의학회지에 투고된 논문에 대한 저작권은 학회에 귀속되며, 타 인쇄물이나 매체에 사용할 때는 학회에 보고한 후 허락을 득해야 한다. 투고자 본인이 사용할 경우에도 학회에 보고한 후 출처를 밝히는 조건으로 사용한다.

 

5(발행절차)

  • 대한융합한의학회 편집위원회 규정과 심사규정에 따라 게재가 확정된 논문의 게재순서는 최종 원고의 접수 순으로 하는 것을 원칙으로 한다.
  • 게재가 확정된 논문의 경우 학회지로 발행 시 인쇄본의 교정작업은 저자(투고자)가 직접 수행하며 편집위원회는 투고규정에 의거하여 최종 교정, 편집한다.
  • 게재가 확정된 경우라도 학회의 투고규정을 철저히 따르지 않았거나 교정작업이 불성실한 논문은 반려한다.

 

6(기 타)

  • 대한융합한의학회지는 연구출판윤리(https://acoms.kisti.re.kr/journal/journalintro.do?journalSeq=J000187&introMenuId=0106)를 준수한다.
  • 게재가 결정된 논문의 게재료는 대한융합한의학지 투고규정 [1-5. 심사료 및 게재료]에 따른다.
  • 본 규정에 없는 사항은 통상관례에 따라 편집위원회에서 협의하여 결정한다.

대한융합한의학회지