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기업 개성의 측정에 관한 탐색적 연구

An Exploration of Measuring Corporate Personality

초록

기업 개성을 측정하기 위한 기초항목을 탐색적으로 구성하는데 본 논문은 초점을 맞추고 있다. 성격을 측정하는 항목과 브랜드 개성을 측정한 항목 등에 기초하여 국내 기업의 개성을 측정한 결과, 5개의 요인을 추출할 수 있었다(신뢰성, 선도성, 실리성, 적극성, 여성성). 비록 탐색적인 연구이지만 기업 개성의 다차원성을 확인할 수 있었으며, 이러한 측정을 이용하여 기업 개성에 기초한 국내 기업의 유형을 살필 수 있었다.

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Abstract

This study is designed to identify and develop the measurement items of corporate personality. Based on the previous research of 'Big Five' dimensions of personality and brand personality, it focuses on exploring the various personal characteristics associated with corporations. The 39 items resulted in five factors such as sincerity, leadership, feminism, toughness, and utilitarianism to describe 16 domestic companies.

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