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사이트 구성요소에 대한 평가가 사이트 태도에 미치는 영향

The Influence of Web Site Component Rating to Attitude toward Web Site

초록

인터넷 사용자의 수가 증가하고, 웹사이트의 경쟁이 치열해지면서 정확한 사이트 효과를 어떻게 평가해야 할 지에 대한 논의가 활발하다. 사이트 효과를 알아보는 한 가지 방법이 사이트 태도를 측정하는 것이다. 본 연구에서는 사이트 태도의 형성에 있어서, 다양한 사이트 요소에 대한 평가가 어떠한 영향을 미치고 있는지를 알아보았다. 연구 결과, 사이트 태도에 영향을 미치는 구성요소로 접속용이성, 활용기능, 정보, 레이아웃, 커뮤니케이션, 편익의 여섯 가지 요인을 확인하였으며, 이 각각의 요인들이 전체 응답자 및 성별에 따라 태도에 미치는 영향을 기술하였다.

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Abstract

As the number of internet users and web sites increase, there are a lot of argument how to evaluate web site effectiveness. One of the methods to evaluate web sites effectiveness is measuring attitude toward site. This study was to examine how the rating of site components influences to attitude toward web site. It was identified six factors to influence attitude toward site - accessibility, utility, information, layout, communication, convenience.

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