바로가기메뉴

본문 바로가기 주메뉴 바로가기

대중서사연구

교실로 들어온 대중예술의 한 구체적인 경우

The Popular Arts Appropriated for the Classrooms in the Junior or Senior High School

대중서사연구 / 대중서사연구, (P)1738-3188; (E)27139964
2007, v.0 no.17, pp.321-361
https://doi.org/10.18856/jpn.2007..17.011
박성봉 (경기대학교)
  • 다운로드 수
  • 조회수

Abstract

keywords
the popular arts, science fiction, futurology, the cultural, and educational contents for the classrooms in the junior or senior high school, the popular arts, science fiction, futurology, the cultural, and educational contents for the classrooms in the junior or senior high school, 대중예술, 공상과학소설, 미래학, 중·고등학교 커리큘럼을 위한 문화교육콘텐츠

참고문헌

1.

(2003) 21세기 SF도서관1, 2, 시공사

2.

(1992.) 타임 스케이프, 새싹나라

3.

(1999) 크립토노미콘, 책세상

4.

(2004) 오늘의 SF 걸작선, 황금가지

5.

(2002) 태평양 횡단특급, 문학과 지성사

6.

(1995) 다아시경의 모험, 시공사

7.

(2006) 마술사가 너무 많다, 행복한 책읽기

8.

(2001) 화씨 451, 시공사

9.

(2003) 불사판매주식회사, 행복한 책읽기

10.

(1992.) 달은 무자비한 밤의 여왕, 잎새

11.

(1992.) 여름으로 가는 문,

12.

(1997) 우주의 전사, 관일 미디어

대중서사연구