바로가기메뉴

본문 바로가기 주메뉴 바로가기

logo

Discriminant Function Analysis of Gifted Elementary School Students by Cognitive Characteristics

Submission Date
2005-07-14
Revised Date
2005-08-16
Accepted Date
2005-08-20

Reference

1.

(2003) 초등학교 언어 영재 아동과 일반 아동의 언어적 창의성 발달에 관한 연구,

2.

(2005) 기질 및 성격검사에서 밝혀진 영재기관 영재의 특성이 영재선발에 주는 시사점,

3.

(2004) 수학 및 언어 영재아동의 영재성 판별변인 분석,

4.

(2003) 영재의 지적, 정의적 특성., 교육과학사

5.

(2004) 지적으로 우수한 초등 영재아의 형식적 사고 초인지 및 창의력에 관한 연구,

6.

(2005) 언어창작 재능계발에 영향을 미치는 심리 및 환경적 요인 성취한 작가 사례를 중심으로 ,

7.

(2003) 일반 창의성 도형과 수학 창의성과의 관련 연구 - TTCT Figural A와 MCPSAT A를 바탕으로, 한국수학교육학회 시리즈 A 수학교육

8.

(2004) 언어적 창의력 프로그램 개발 연구 ,

9.

(2001) 새로운 생각은 어떻게 가능한가 전문분야 창의성에 대한 학습과정 모형접근,

10.

(2000) 창의성의 영역 한정성과 영역 보편성에 관한 분석과 탐구,

11.

(1999) Domains of creativity Encylopedia of creativity,

12.

(1996) Literacy development in verbally talented children Ideas and strategies for teachers of elementary and middle school students,

13.

(1974) The development of an instrument to measure creative ability in mathematics University of Missouri, Unpublished doctoral dissertation

14.

(1990) Cognitive profiles of verbally and mathematically precocious students Implications for identification of the gifted,

15.

(1989) A systems view of creativity The nature of creativity, Cambridge University Press

16.

(1996) Creativity:Flow and the psychology of discovery and invention, Harper Collins Publishers

17.

(1984) Problems in the identification of giftedness,

18.

(1983) Frames of mind:The theory of multiple intelligences, Basic Books

19.

(1993) An anatomy of creativity seen through the lives of Freud, Basic Books

20.

(1995) Reflections on multiple intelligences,

21.

(2000) The education and development of verbally talented International handbook of giftedness and talent,

22.

(1998) Themes in the lives of successful comtemporary U,

23.

(1998) Beware of simple conclusions The case for content generality of creativity,

24.

(1986) The three-ring conception of giftedness A developmental model for creative productivity Conceptions of giftedness, Cambridge University Press

25.

(1986) The legacy and logic of research on the identification of gifted persons,

26.

(1999) The MIDAS handbook of multiple intelligences in the classroom, Greyden Press

27.

(1986) A triarchic theory of intellectual giftedness Conceptions of giftedness, Cambridge University Press

28.

(1986) independent learning through individualized programming Systems and models for developing programs for the gifted and talented, Mansfield Center Creative Learning Press

29.

(1996181-193) Successor to gifted education Journal for the Education of the Gifted,

30.

(1978) Mind in society The development of higher psychological processes, Harvard University Press

31.

(1996) Gifted children:Myths and realities, Basic Books

logo