바로가기메뉴

본문 바로가기 주메뉴 바로가기

ACOMS+ 및 학술지 리포지터리 설명회

  • 한국과학기술정보연구원(KISTI) 서울분원 대회의실(별관 3층)
  • 2024년 07월 03일(수) 13:30
 

logo

  • P-ISSN2466-2542
  • KCI

독서의 사교육화 현상에 관한 연구

A Study on the Social Problems of the Private Education of Reading

한국도서관·정보학회지 / Journal of Korean Library and Information Science Society, (P)2466-2542;
2004, v.35 no.3, pp.41-63
이연옥 (부산대학교)

초록

이 연구는 최근 우리 사회에 나타나고 있는 독서의 사교육화 문제를 조명하고 있다. 독서의 사교육화로 인해 파생되는 사회적 부작용을 살펴보았으며, 이를 해결할 수 있는 사회적 방안으로 공공도서관 및 학교도서관의 독서교육 강화와 문헌정보학에서의 독서교육 전문인력에 대한 체계적 양성을 모색하고 있다.

keywords
reading movement, reading guidance, private education of reading, 독서운동, 독서교육, 독서의 사교육, reading movement, reading guidance, private education of reading

Abstract

41 -This Study analyzes the problems of the private education of reading appearing in our society recently. Moreover, it searches for what the social side effects caused by the private education of reading is, and for what the social scheme to solve this problem is.

keywords
reading movement, reading guidance, private education of reading, 독서운동, 독서교육, 독서의 사교육, reading movement, reading guidance, private education of reading

한국도서관·정보학회지