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  • 2024년 07월 03일(수) 13:30
 

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대학도서관의 이용자 만족도에 관한 연구

A Study on Satisfaction of the Academic Library User service

한국도서관·정보학회지 / Journal of Korean Library and Information Science Society, (P)2466-2542;
2005, v.36 no.3, pp.189-211
유양근 (강남대학교)
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초록

본 논문에서는 대학교육과 대학도서관의 상호 관련적 기능을 고찰하고 대학도서관의 운영상의 문제점과 발전계획을 수립하기위하여 K 대학 학부생을 표본 집단으로하여 설문지를 통하여 이용자 만족도를 조사 분석하였다. 만족도에 나타난 내용은 이용자의 요구사항의 달성도로 보고 대학도서관 개선책을 모색하는 기초 자료로 활용할 수 있도록 하였으며 대학도서관의 발전적 운영계획을 세우는데 중요한 평가척도로 활용할 수 있도록 하였다.

keywords
Academic Libraries, User Satisfaction, Information Service, User Survey, Library Development Strategies, Academic Libraries, User Satisfaction, Information Service, User Survey, Library Development Strategies, 대학도서관, 이용자 만족도, 정보서비스

Abstract

The purpose of this study is identify users satisfaction for an academic library in order to investigate problems in academic library management and to create library development strategies. This study, also, includes relative functions between academic education and academic libraries. Research method for this study is occupied a survey for undergraduate students in K University. Results of the survey can be regarded as users needs and can used for fundamental data and an assessment measure in order to develop an academic library operation plan.

keywords
Academic Libraries, User Satisfaction, Information Service, User Survey, Library Development Strategies, Academic Libraries, User Satisfaction, Information Service, User Survey, Library Development Strategies, 대학도서관, 이용자 만족도, 정보서비스

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