공공도서관의 홍보는 관내 홍보, 관외 홍보, 인쇄매체 홍보, 시청각 매체 홍보, 설치물 홍보, 각종 행사를 통한 홍보, 언론 매체 홍보, 캠페인, 사이버 공간, 관련 단체를 통한 홍보 등 여러 가지 관점에서 홍보 방법을 생각할 수 있지만 공공도서관 홍보를 위한 전략을 제시하면 다음과 같다. 첫째 도서관 홍보 전담 부서를 설치한다. 둘째 도서관 홍보 전담 사서를 배치한다. 셋째 도서관 홍보 예산을 수립한다. 넷째 지역사회 단체를 활용하여 홍보를 한다. 다섯째 지역사회 언론 매체를 활용하여 홍보한다. 여섯째 뉴스레터(소식지)를 발간하여 홍보에 활용한다. 일곱째 홈페이지를 통하여 홍보한다.
It is thought that the various PRs of public library are the PR within the jurisdiction, outside the jurisdiction, by print media, by audio-video media, by fixture, by event, by media outlet, by campaign, through cyber space, and through associated organization. But the strategy of PR from this study is followed. First, the team for PR should be organized. Second, the librarian for PR should be distributed. Third, the budget for PR should be raised. Forth, the organizations of community should be made the full use of for PR. Fifth, the media outlet of the community should be made the best use of. Sixth, the news letter published by public library should be utilized. Seventh, the internet homepage of public library should be made good use of.