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  • 한국과학기술정보연구원(KISTI) 서울분원 대회의실(별관 3층)
  • 2024년 07월 03일(수) 13:30
 

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  • P-ISSN2466-2542
  • KCI

독서요법이 대학생의 자아정체감 정립에 미치는 효과

A study of the Effects of Bibliotherapy in Establishing Ego-Identity of the University Students

한국도서관·정보학회지 / Journal of Korean Library and Information Science Society, (P)2466-2542;
2001, v.32 no.3, pp.331-351
이희정 (고려대학교 서창학술정보원 사서)
박옥화 (충남대학교 문헌정보학과)

초록

본 연구의 목적은 일생 중 자아정체감이 가장 많이 발달하는 시기에 있는 대학생들에게 독서요법을 실시하여 자아정체감 정립에 독서가 어떻게 작용하는가를 알아보고자 하는 것이다. 이를 위하여 첫째, 대학생들에게 독서요법이 자아정체감 정립에 효과가 있는지를 검증해 보았으며 둘째, 대학도서관에서 적극적인 참고봉사의 하나로서 독서지도가 필요함을 입증하였다.

keywords
Bibliotherapy, Ego-identity, Reading

Abstract

The purpose of this study is to examine the erects of bibliotherapy in establishing the ego-identity of university students whose ego-identity develops must greatly during the university days. First this study will verify the erects of bibliotherapy in developing the ego-identity of university students. Secondly, this study will verify the necessity of reading guidance as one of the active reference services of the university library.

keywords
Bibliotherapy, Ego-identity, Reading

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한국도서관·정보학회지