대진대학교 중앙도서관의 서비스에 대한 이용자 만족 정도를 조사해 본 결과, 시설에 대하여 대체로 만족하고 있으나 도서관 이용을 지원하고 있는 서비스 영역에서는 불만족하다는 응답이며, 단행본, 연속간행물은 만족하나, 학위논문 외 대부분이 불만족한 것으로 나타났다. 또한 사서와 이용자간의 커뮤니케이션이 부족하며, 사서들에 대하여 전문성과 능력은 인정하나 무성의와 사무적인 태도에 대하여 부정적으로 나타났다. 사서들은 이용자들에게 제공하는 서비스와 그의 노력에 대하여 적극적으로 알릴 필요가 있다. 또한 요구와 불만 사항을 계속적으로 수렴할 수 있는 통로로 홈페이지 게시판을 이용하면 좋을 것이다.
After researching users'satisfaction on central library service of Daejin university, it shows that they are generally satisfied with facilities but not with the service that supports library use, and satisfied with a book and serial Publications but not with others including thesis. Also, it is shown that librarians in communication with users are insufficient, and their professionalism and capacity are acknowledged but their insincerity and perfunctory attitude are viewed negative to users. Therefore librarians need to actively promote their service to users. Besides, it will be beneficial for librarians to use bulletin board of homepage as a way to continuously reflect claims and complaints from users.
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