바로가기메뉴

본문 바로가기 주메뉴 바로가기

ACOMS+ 및 학술지 리포지터리 설명회

  • 한국과학기술정보연구원(KISTI) 서울분원 대회의실(별관 3층)
  • 2024년 07월 03일(수) 13:30
 

logo

  • P-ISSN2466-2542
  • KCI

대학생의 독서교육 방안에 관한 연구 - D대학교 신입생 독서실태를 중심으로 -

A Study on the Reading Education Method of University Student

한국도서관·정보학회지 / Journal of Korean Library and Information Science Society, (P)2466-2542;
2004, v.35 no.1, pp.155-185
이만수 (대진대학교)

초록

이 연구의 목적은 D대학교 신입생들의 독서행태를 조사 분석하여 대학생의 독서교육 방안을 모색하는데 있다. 독서교육 방안으로 중앙도서관의 각종 행사 개최, 관련학과의 독서교육 과목 채택, 독서인증제 도입, 필독도서목록 작성, 독서 교양과목 학점 인정, 매체를 통한 독서교육, 독서의 필수과목 채택 등을 제시하였다.

keywords
독서교육, 대학생 독서교육, 독서인증제, reading education, university student reading education, reading certification, reading education, university student reading education, reading certification

Abstract

The purpose of this study is to grope for reading education methods and searchable reading of new student of D University. This study bring forth variety event of central library, adoption of reading education subject, induction of reading certification, draw up of must book catalogue, accrediting system of reading cultural studies, reading education via media, adoption of a required subject of reading, and so on for reading education methods.

keywords
독서교육, 대학생 독서교육, 독서인증제, reading education, university student reading education, reading certification, reading education, university student reading education, reading certification

한국도서관·정보학회지