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ACOMS+ 및 학술지 리포지터리 설명회

  • 한국과학기술정보연구원(KISTI) 서울분원 대회의실(별관 3층)
  • 2024년 07월 03일(수) 13:30
 

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  • P-ISSN1225-598X
  • E-ISSN2982-6292

외국학술지 지원센터의 학술지 및 원문복사서비스의 만족도 분석

Assessing Satisfaction on Scholarly Journals and Document Delivery Services at Foreign Journal Supporting Center

한국문헌정보학회지 / Journal of the Korean Society for Library and Information Science, (P)1225-598X; (E)2982-6292
2008, v.42 no.2, pp.69-85
최재황 (경북대학교)

초록

본 연구의 목적은 2007년 K대학교 도서관 내에 설치된 외국학술지 지원센터에서 제공하는 학술지와 원문복사서비스의 이용자 만족도를 분석하는데 있다. 학술지의 품질에 대한 분석에서는 72명, 원문복사서비스의 품질에 대한 분석에서는 69명이 설문에 응하였다. 학술지의 품질에 대한 만족도에서는 학술지의 최신성, 유용성, 전문성에 대한 조사를 하였고, 원문복사서비스의 품질에 대해서는 원문전달의 신속성, 원문신청절차의 용이성에 대한 조사를 하였다. K대학교 외국학술지 지원센터에서 제공하는 학술지 및 원문복사서비스의 품질에 대하여 현재 이용자들의 대부분은 만족하고 있는 것으로 조사되었다.

keywords
서비스 품질, 원문복사 서비스, 이용자 만족, 벌칙-보상 분석, Service Quality, Document Delivery Services, User Satisfaction, Penalty-Reward Analysis

Abstract

The purpose of this study is to analyze user satisfaction on scholarly journals and document delivery services(DDS) at foreign journal supporting center, which is founded at K University in 2007. The number of 72 users answered the quality of scholarly journals, and 69 users answered for the DDS survey. For the scholarly journal survey, up-to-date, usability, and expertness were asked, and fastness of DDS and easiness of application procedures were asked for the DDS survey. This study reveals that overall users using or visiting foreign journal supporting center are satisfied with the quality of scholarly journals and DDS.

keywords
서비스 품질, 원문복사 서비스, 이용자 만족, 벌칙-보상 분석, Service Quality, Document Delivery Services, User Satisfaction, Penalty-Reward Analysis

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