ISSN : 1229-0688
광운대학교 학생생활연구소 (2000). 2000학년도 신입생 실태조사. 학생생활연구. 11, 광운대학교 학생생활연구소.
김봉환 (2004). 진로탐색프로그램의 운영(I). 2004년도 전국대학교 학생생활연구소 동계학술대회 자료집.
김아영 (1997). 자기효능감 및 하위척도들의 학교별 성별 평균 및 표준편차. 미간행본.
김은영 (2002). 한국대학생 진로탐색장애검사(KCBI)의 개발 및 타당화 연구. 한국심리학회지:상담 및 심리치료, 14(1), 219-240.
박광배 (2000). 다변량분석, 학지사.
손은령 (2001). 여자대학생이 지각한 진로장벽. 서울대학교 대학원 박사학위논문
손은령, 김계현(2002). 여자대학생이 지각한 진로장벽요인에 관한 연구. 한국심리학회지: 상담 및 심리치료, 14(1), 121-139.
이기학 (1997). 고등학생의 진로태도 성숙과 심리적 변인들 간의 관계-자아존중감, 직업가치, 내외통제성을 중심으로. 연세대학교 대학원 박사학위논문.
이기학, 이학주 (2000). 대학생의 진로태도성숙 정도에 대한 예언변인으로서의 자기효능감 효과 검증에 대한 연구. 한국심리학회지:상담 및 심리치료, 12(1), 127-136.
이은경 (2001). 자기효능감이 진로발달에 미치는 영향. 이화여자대학교 대학원 박사학위논문.
차정은 (1997). 일반적 자기효능감 척도개발을 위한 일 연구. 이화여자대학교 대학원 석사학위논문.
홍세희 (2001). 임상심리학 이론의 경험적 검증을 위한 최신 연구방법론: 구조 방정식 모형을 이용한 매개모형과 잠재평균모형의 분석. 2001년도 한국임상심리학회 워크샵 교재, 임상심리학회.
Astin, H. S. (1984). The meaning of work in woman's lives: A sociopsychological model of career choice and work behaviors. The Counseling Psychologist, 12, 117-126.
Gordon, V. N. (1981). The undecide student: a developmental perspective. Personnel and Guidance Journal, 59, 433-439.
Harmon, L. W. (1977). Career counseling for women. In E. Rawling & D. Carter (Eds.), Psychotherapy for women(pp.81-106). Sprinfield, IL: Thomas.
Lent, R. W., Brown, S. D., & Hackett, G. (1994). Toward a unifying social cognitive theory of career and academic interest, choice, and performance. Journal of Vocational Behavior, 45, 79-122.
Lent, R. W., Brown, S. D., & Hackett, G. (2000). Contexual support and barriers to career choice: A social cognitive analysis. Journal of Counseling Psychology, 47(1), 36-49.
Luzzo, D. A. (1995). Gender differences in college student's career maturity and perceived barriers in career development. Journal of Counseling and Development, 73, 319-322.
Luzzo, D. A. (1996). Exploring the relationship between the perception of occupational barriers and career development. Journal of Career Development, 22(4), 239-248.
McWhirter, E. H & Luzzo, D. A. (1996, August). Examining perceived barriers, career interest- aspiration and aspiration-major congruence. Paper presentedat the 104th Annual Convention of the American Psychological Association, Toronto, Ontario, Canada.
McWhirter, E. H. (1997). Perceived barriers to educationand career: Ethnic and gender differences. Journal of Vocational Behavior, 50, 124-140.
McWhirter, E. H., Hackett, G., & Bandalos, D. L. (1998). A causal model of the educational plans and career expectations of Mexican American high school girls. Journal of Counseling Psychology, 45, 166-181.
Swanson, J. L., & Woitke, M. B. (1997). Theory into practice in career assessment for women: Assessment and interventions regarding perceived career barriers. Journal of Career Assessment, 5, 431-450.
Swanson, J. L.,& Tokar (1991). College student's perceptions of barriers to career development. Journal of Vocational Behrvior, 38, 92-106.
Tien, H. S. (1998, August). Development initial validation of Chinese Career Barriers Inventory. Paper presented at the annual meeting of the American Psychological Association, San Francisco, CA.
Vonderacek, F. W., Lerner, R. M. & Schulenberg, J. E. (1986). Career development: A life-span developmental approach. Hillsdale, NJ: Erlbaum.